To, že můžeme mít firemní sídlo prakticky kdekoliv, pokud se jedná o již existující adresu, není sporu. Mnozí začínající podnikatelé tak hledají tu nejlevnější variantu. Tou je často sídlo firmy v bytě či domě, kde bydlíme. Avšak ačkoliv tato možnost je rozhodně nejvýhodnější, co se týká financí, ani zdaleka to neznamená, že je vhodná pro každého. Vždy je nutné se rozmyslet, zda ony úspory skutečně ospravedlní i nevýhody, které to přináší.
Tou první je samozřejmě omezený prostor. Ten nám bude chybět zejména tehdy, pokud budeme chtít jako podnik něco vyrábět, zvláště pak ve větším množství. Ano, můžeme si otevřít například rodinnou pekárnu u sebe doma, avšak jakmile získáme více zákazníků, najednou nám naše kuchyně přestane stačit. V takovém případě se budeme muset naše podnikání přestěhovat jinam.
Dále je potřeba vzít v úvahu reprezentativnost sídla. Nejspíš nebude vypadat nejlépe, když si potenciálního obchodního partnera pozvete k sobě do bytu do obýváku. Záleží zde tedy na tom, zda budete jednat například s investory či jinými lidmi, kteří budou mít vliv na vaše podnikání. Není totiž pochyb o tom, že kancelářské prostory se k tomu hodí rozhodně lépe.
To vše však ani zdaleka neznamená, že se tento typ firemního sídla nehodí pro každého. Pokud například chceme provozovat pouze malý internetový obchod, pak to pro nás může být ideální. Jednoduše posíláme a přeposíláme zboží, které nám přijde, a veškerý kontakt se zákazníky i dodavateli obstaráváme přes internet. Není tedy důvod, proč bychom kvůli tomu měli mít nějaké speciální prostory.
I proto je vždy nutné zvážit danou situaci a to, co budeme od našeho sídla požadovat. Teprve poté hledáme takové, které bude našim požadavkům nejlépe vyhovovat. Ano, je pravděpodobné, že budeme muset dělat kompromisy, avšak cílem by mělo být přiblížit se našemu ideálu jak nejvíc je to možné. A v některých případech jím může být i náš byt.