Novou tvář businessu, lépe řečeno jeho digitální podobu, se snaží využívat především bankovní a pojišťovací ústavy a nabídnout tak klientům jak současným, tak i budoucím něco nového. Je to nová etapa vývoje nejen pro peněžní ústavy, ale i pro všechny další obory.
Cílem digitalizace je převod psaného textu do digitálního obrazu, tím se docílí nejen rychlejšího zpracování či přenosu daného dokumentu, ale ubyde i všeho, co souvisí s ručním zpracováním. Dalším důvodem využití je i to, získat co nejvíce nových zákazníků, přitáhnout jejich pozornost a být jiní, lepší než jsou ostatní společnosti zabývající se stejným oborem činnosti.
V čem spočívá hlavní princip
Všechny banky za roky své činnosti mají nashromážděno značné množství údajů o svých klientech a snaží se s nimi nestále pracovat. Doby, kdy jsme ve schránce nalézaly vytištěný výpis, už jsou nenávratně pryč. Nyní se banka snaží všechny dostupné informace zanalyzovat a využít ve prospěch klienta, předložit mu pro něj výhodný strategický plán co se týká úspor, investic nebo financování.
Novinkou, která se k nám zatím nedostala, ale jistě už to nebude dlouho trvat, je „mobilní aplikace“, ta dokáže nabídnout využití různých slev a výhod u platebních karet tak, abyste i při samotném nákupu šetřili.
Dalším pozitivem je i řešení on-line, vaše osobní údaje, které má banka uchované, se tak sami přenesou do nového formuláře. Stejně tak je možné z účtu opakovat stejné platby, aniž byste opakovaně vyplňovali všechny požadované údaje příjemce.
V případě, že banka bude opakovaně užívat jen ty podstatné údaje o zákazníkovi, bude schopna mu nabídnout to nejlepší ze svých služeb a přizpůsobit je tak klientovi přímo na tělo. Banky také díky digitalizaci dokáží odhadnout, jaké výhody to přinese jim samotným, pro ně to je neméně důležité, než spokojenost zákazníka.